Dersin Adı | Lif Sanatı ve Yaratıcı Uygulamalar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 659 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı lif sanatının sonsuz olanaklarını keşfederek yaratılacak sanat nesnesi için metodolojik bir yaklaşım geliştirmeye çalışmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders lif sanatı ve yaratıcı uygulamalara dayalı deneysel bir derstir. Lif sanatı ile ilgili objelerin yaratılmasında deneysel teknikler ve farklı materyallerin kullanımını kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | Yok |
2 | Lif Sanatı | Yok |
3 | Araç gereçler ve teknikler | Çeşitli lifler, kumaşlar, tekstil boyaları, metal vb. Yapılacak proje ile ilgili her türlü malzeme. |
4 | Teknikler ve süreçler | Çeşitli lifler, kumaşlar, tekstil boyaları, metal vb. Yapılacak proje ile ilgili her türlü malzeme. |
5 | Teknikler ve süreçler | Çeşitli lifler, kumaşlar, tekstil boyaları, metal vb. Yapılacak proje ile ilgili her türlü malzeme. |
6 | Deneysel teknikler | Çeşitli lifler, kumaşlar, tekstil boyaları, metal vb. Yapılacak proje ile ilgili her türlü malzeme. |
7 | Deneysel teknikler | Çeşitli lifler, kumaşlar, tekstil boyaları, metal vb. Yapılacak proje ile ilgili her türlü malzeme. |
8 | Bireysel proje I | Çeşitli lifler, kumaşlar, tekstil boyaları, metal vb. Yapılacak proje ile ilgili her türlü malzeme. |
9 | Bireysel proje I | Çeşitli lifler, kumaşlar, tekstil boyaları, metal vb. Yapılacak proje ile ilgili her türlü malzeme. |
10 | Bireysel proje I | Çeşitli lifler, kumaşlar, tekstil boyaları, metal vb. Yapılacak proje ile ilgili her türlü malzeme./Sunum |
11 | Yaratıcı uygulamalar/ Bireysel proje II | Çeşitli lifler, kumaşlar, tekstil boyaları, metal vb. Yapılacak proje ile ilgili her türlü malzeme./Sunum |
12 | Yaratıcı uygulamalar/ Bireysel proje II | Çeşitli lifler, kumaşlar, tekstil boyaları, metal vb. Yapılacak proje ile ilgili her türlü malzeme./Sunum |
13 | Yaratıcı uygulamalar | Çeşitli lifler, kumaşlar, tekstil boyaları, metal vb. Yapılacak proje ile ilgili her türlü malzeme./Sunum |
14 | Yaratıcı uygulamalar | Çeşitli lifler, kumaşlar, tekstil boyaları, metal vb. Yapılacak proje ile ilgili her türlü malzeme./Sunum |
15 | Yaratıcı uygulamalar | Çeşitli lifler, kumaşlar, tekstil boyaları, metal vb. Yapılacak proje ile ilgili her türlü malzeme./Sunum |
16 | Final projesi | Yok |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Schoeser, Mary (2003). World Textiles. London:Thames & Hudson. Dunnewold, Jane (2010). Art Cloth. Interweave Publications. Hale, Julie (ed.) (2011). 500 Felt Objects.New York: Sterling Publishing. Southan, Mandy (2011).Shibori Designs & Techniques. Great Britain:Search Press |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 2 | 70 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 11 | |
Proje | 2 | 48 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, | |||||
2 | Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır, | |||||
3 | Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, | |||||
4 | Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır, | |||||
5 | Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, | |||||
6 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar, | |||||
7 | Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür, | |||||
8 | İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, | |||||
9 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur, | |||||
10 | Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest